Zo zijn nog niet alle bijdrages zijn teruggeplaatst, dit gebeurd in etappes, met name ’s nachts. Mist u nog een bijdrage, dan kunt u dit doorgeven, wij zullen u dan informeren wanneer deze is teruggeplaatst.

Geplaatst door reyntjes op 02 mei 2013

Egbert was de broer van mijn moeder, die 5 jaar was toen Egbert is overleden. Egbert was timmerman en werd door het arbeidsbureau gedwongen te werken in Duitsland. Hij is 23 februari 1942 vertrokken richting Ruhland. Op 3 november 1942 is hij van een hoge steiger gevallen (Op het BASF terrein) en de volgende dag overleden. Door zijn kameraden is iedere cent bijeen gebracht om een steen te kunnen plaatsen. Waar mijn oma heel dankbaar voor was. Later is deze steen vervangen door een steen van de Oorlogsgravenstichting. Sluiten

Geplaatst door reyntjes op 02 mei 2013

Categorieën