Zo zijn nog niet alle bijdrages zijn teruggeplaatst, dit gebeurd in etappes, met name ’s nachts. Mist u nog een bijdrage, dan kunt u dit doorgeven, wij zullen u dan informeren wanneer deze is teruggeplaatst.

Over Edie Leverpoll-Wolf.

Het laatst bekende adres van Edie Leverpoll-Wolf was Adelheidstraat 119 te Den Haag (Bezuidenhout). Ouders en trouwdatum: Edie Leverpoll-Wolf was een dochter van Nathan Wolf en Rosa Hes [geen nadere gegevens gevonden]. Zij trouwde op 29 dec. 1922... Lees meer

Ouders en trouwdatum: Edie Leverpoll-Wolf was een dochter van Nathan Wolf en Rosa Hes [geen nadere gegevens gevonden]. Zij trouwde op 29 dec. 1922 te Veghel met Jacob Leverpoll.
Hun dochter Rosa [1923] overleefde de oorlog (Zie bij Gezin).
Bron : http://www.nljewgen.org/golde/sprincie/1711.htm

Van een of meer mensen in dit gezin hebben wij niet kunnen vaststellen of zij de oorlog al dan niet overleefd hebben. Hun naam is niet teruggevonden op lijsten van overlevenden, maar wij hebben hen ook niet met zekerheid kunnen terugvinden in In Memoriam. Zij zijn in het monument als 'overlevend' aangeduid en hun naam is niet vermeld.

Gezin Jacob Leverpoll:

Jacob Leverpoll
Echtgenoot
1887 – 1943
Kinderen

- Eduard Nico Leverpoll, Zoon, 1928 – 1943

- Rosa Leverpoll, overlevende.

Van dit gezin is ook een JOKOS-dossier (nummer 11080) aanwezig op het Gemeentearchief van Amsterdam. Voor inzage is toestemming nodig van de stichting Joods Maatschappelijk Werk.

Bron: Via vereniging 18 juni uit Joods Monument.

Geplaatst door Jurriaan Wouters op 14 april 2018