Zo zijn nog niet alle bijdrages zijn teruggeplaatst, dit gebeurd in etappes, met name ’s nachts. Mist u nog een bijdrage, dan kunt u dit doorgeven, wij zullen u dan informeren wanneer deze is teruggeplaatst.

Grafmonument Appelscha

De tekst op het grafmonument dat familie en vrienden geplaatst hebben op de begraafplaats aan de Oosterse Es in Appelscha luidt: Wat wij in jou lief hadden leeft voort
Bron: Monument Appelscha

Geplaatst door Jan Koops op 22 februari 2018

Anje Lok

BEILEN - 7 februari - zestig jaar predikant: ds. H. van Gosliga. Predikantsplaatsen: Appelscha (1943), Hattem (1947), Rijnsburg (1953) en Hijkersmilde en Kloosterveen (1971). Met emeritaat: 1982. http://www.euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_FF5CB7071D86411B93D15097673C44AA In deze documentaire ontmoet Gerrit Gunnink Dominee van Gosliga [overlijdt na de documentaire]. Die verhaalt dat hij Gerrit heeft gewaarschuwd voor landwachters in Appelscha. Gerrit kwam terug van Groningen waar hij, met zijn maten. Thijs Drupsteen had afgeleverd voor zijn onderduik. Gerrit schiet daarna Landwachter Kornelis[Kees] Hartenhof dood. Begraven Appelscha. Als represaille wordt daarna hoofonderwijzer Anje J. Lok[Appelscha-Ravenswoud] doodgeschoten. Ook begraven Appelscha! Hans Pouw Gunninkhjpouwgunnink@planet.nl Sluiten
Bron: internet documentaire E.O. inzake Gerrit Gunnink

Geplaatst door hanspouwgunnink op 09 maart 2016

Anje Lok

Geplaatst door Coördinator Archief Oorlogsgravenstichting op 02 december 2014

Nationaal Ereveld Loenen

Vak/rij/nummer A 147

Leg bloemen op dit graf

Wilt u graag bloemen laten leggen op dit graf, dan verzorgen wij dit graag voor u.
Bestel bloemen
Bloemen en kransen