Joseph Louis Hubert de Man

Geboren op 09-10-1864 in Tegelen

Overleden op 15-06-1945 in Bayreuth, Stadtkreis Bayreuth

Overleden aan ouderdom?

Joseph de Man werd geboren in Tegelen en overleed op 15-06-1945 in Bayreuth Duitsland in de leeftijd van 80 jaar. Hij was een zoon van Andries Johan de Man *22-01-1832 Venlo, kleermaken-winkelier en Catharina P. van Well *2-9-1833 Venlo. Op 2-10-1865 vertrekt het gezin naar Venlo. Op 8-10-1891 vertrekt hij naar Emmerich in Duitsland.
Bij zijn overlijden woonde hij in Bayreuth dat 550 km van Tegelen bij de Tsjechische grens. Als beroep is er Rentenier aangegeven. Adressen waar hij woonde waren Kulmbacherstr.23 en Rummerstr.5 in Bayreuth. Als doodsoorzaak werd er “Herz und Kreislaufschwäche” aangegeven. Hij wed begraven op het Stadtfriedhof in Bayreuth.
Lijkt dus geen oorlogsslachtoffer.
Er is bij de HK tegelen wel een bidprentje van Catharina Maria de Man *14-12-1861 Tegelen +16-05-1961 Venlo. Zij werd bijna 100 jaar en is mogelijk een zuster van Joseph.

Hij wordt niet genoemd in de lijsten van Oorlogsslachtoffers van de HK Tegelen.
In het Dodenboek Venlo is er ook geen vermelding. Bij Nat.Archief Dwangarbeiders 2 vermeldingen. Gaat over Nederlanders overleden in Duitsland in oorlogstijd.

Bron: NatArchief-OGS en Heemkunde Tegelen

Geplaatst door ewaldssjeng op 02 april 2024