Zo zijn nog niet alle bijdrages zijn teruggeplaatst, dit gebeurd in etappes, met name ’s nachts. Mist u nog een bijdrage, dan kunt u dit doorgeven, wij zullen u dan informeren wanneer deze is teruggeplaatst.

Over Max Marchand.

Bescherming werd niet geboden. Opdat wij niet vergeten... Beroep: Adviseur. Laatst bekende adres: Amalia van Solmsstraat 81 te Den Haag (Bezuidenhout). Gegevens deportatie: De aankomst in Westerbork is onbekend. Vanuit Westerbork zijn Max,... Lees meer

Bescherming werd niet geboden.

Opdat wij niet vergeten...

Beroep: Adviseur.

Laatst bekende adres: Amalia van Solmsstraat 81 te Den Haag (Bezuidenhout).

Gegevens deportatie: De aankomst in Westerbork is onbekend. Vanuit Westerbork zijn Max, Margerethe en Dorothea op 2 november 1942 doorgestuurd naar Auschwitz (POL) en daar op 5 november 1942, in de omgeving van of in het kamp, vermoord.

Overige gegevens: Gehuwd met Margarte Opet. Vader van Dorothea Claire. Carlotte Henriette Marchand (overleefde de oorlog). Pleegvader van Elga Aronstein.

Vermelding op Dodenboek Bezuidenhout: www.dodenboekbezuidenhout.nl

Nabestaanden hebben struikelstenen aangevraagd voor deze familie (niet voor Elga!)en die worden op uitdrukkelijk verzoek van de nabestaanden op het adres Laan van Nieuw Oost-Indië 211 te Den Haag (Bezuidenhout) geplaatst omdat de moeder van de aanvragers (mw. Carlotte Henriette Marchand) daar met haar ouders, zus en stiefzus heeft samengewoond.

Bronnen: Joods Monument, Herinneringscentrum Kamp Westerbork, Bevolkingsregister Haags Gemeentearchief.

Bron: Vereniging 18 juni.

Geplaatst door Jurriaan Wouters op 28 augustus 2019