Veerdienst naar vrijheid

Het verhaal van Pieter Oosterlee speelt zich grotendeels…

Bron: Formulier ingevuld door A.Oosterlee voor opname in de Erelijst van Gevallenen 1940-1945 NIOD archief 245, inventaris nummer 44 Th.A. Boeree.  Band met uiteenzettingen over het verzet in de Betuwe.| dl. A. Organisatie van het verzet in de Betuwe. Collectie Boeree, Gelders Archief Nijmegen Archief 2171, inventaris nummer 62 Brief A.Oosterlee aan Th. Boeree, Den Haag 4 augustus 1952 Collectie Boeree, Gelders Archief Nijmegen Archief 2171, inventaris nummer 62 Rapport Politieke Opsporingsdienst Geldermalsen, afdeling Tiel. No. 02, 9 januari 1946. Opgenomen in Collectie Boeree, Gelders Archief Nijmegen Archief 2171, inventaris nummer 62 Procesverbaal Politie Tiel, onderzoek vermissing P.Oosterlee, 14 januari 1946, ondertekend door G.Rikken. Gelders Archief, 2171 Collectie Boeree. Band 62: Organisatie van het verzet in de Betuwe. Victor Laurentius. De Betuwe in stelling, 2000. Cammaert, A.P.M. (1994). Het verborgen front: geschiedenis van de georganiseerde illegaliteit in de provincie Limburg tijdens de Tweede Wereldoorlog. [ Groningen]:  Rijksuniversiteit Groningen. Hoe Groningen streed: provinciaal gedenkboek van het verzet 1940-1945. Groningen, J. Nieumeijer’s Uitgeversmaatschappij, 1949. Website: http://www.oorlogsdodennijmegen.nl onder de trefwoorden P. Oosterlee,  M.A. Boers en A.J. van Haaften. Website: https://docplayer.nl/15587999-Enige-gegevens-m-b-t-adriaan-johan-van-haaften-1920-1945-tijdens-de-tweede-wereldoorlog.html

Geplaatst door Nelleke van Eck op 9 september 2019
Geplaatst door Stichting WO2 Sporen JvZ op 25 januari 2014

Schrijf in voor onze nieuwsbrief
Volg ons op