Johannes Franciscus van Bommel

Geboren op 24-07-1894 in Den Haag

Overleden op 10-06-1942 in Bernburg

0

De doodsoorzaak die vermeld staat op de Sterbeurkunde is niet juist. Johannes Franciscus van Bommel werd namelijk, samen met 44 anderen waaronder Piet Douwma, vergast te Bernburg.Zie de website: http://www.pietdouwma.nl/overlijdensbericht.php
Bron: http://www.pietdouwma.nl/overlijdensbericht.php

Geplaatst door Coördinator Archief Oorlogsgravenstichting op 13 november 2014

Sterbeurkunde Johannes van Bommel

Geplaatst door Stichting WO2 Sporen JvZ op 12 november 2014

1415829703
Johannes Franciscus van Bommel was getrouwd met Johanna Sitek. Adres: Burg. Hovylaan 13, later woont Johan van Bommel in de Dillenburgstraat 35 in Loosduinen/Den Haag.Vader : Cornelis Hubertus Petrus van Bommel Moeder : Elisabeth Clara... Lees meer

Vader : Cornelis Hubertus Petrus van Bommel

Moeder : Elisabeth Clara Verdonck

Johan van Bommel is tandtechnicus van beroep, hij heeft twee kinderen uit het huwelijk met Johanna Sitek. Het huwelijk is ontbonden, daarna is hij vermoedelijk verhuisd naar de Dillenburglaan 35 in Loosduinen.

Johan van Bommel was actief in het communistische verzet in Loosduinen (zie Westhoff op het slachtofferregister van de ogs). De omstandigheden van arrestatie en transport is op heden onbekend. Hij overlijdt op 10 juni 1942 in het concentratiekamp KZ Neuengamme bij Hamburg. Op 3 augustus 1946 stuurt het Standesambt Hamburg een akte van overlijden via het Nederlands Rode Kruis.

Bron:

Gemeente archief Den Haag