1938-1943

Geboren op 02-08-1938 in Meppel

Overleden op 05-02-1943 in Auschwitz

Bericht Stichting Oud Meppel 1 mei 2023.

Op 29 april 2023 vond bij de Stichting Oud Meppel een inzamelmiddag plaats in het kader van de landelijke actie die NIOD, Drents Archief en oorlogs- en verzetsmusea organiseren. Het meest belangwekkend bleek een beschadigde foto van Eli Wolff... Lees meer

Het meest belangwekkend bleek een beschadigde foto van Eli Wolff voor zijn huis in de Woldstraat. Hij werd op 5 februari 1943 vermoord in Auschwitz, werd slechts 4 jaar oud. Het is de enige foto die van hem bewaard is gebleven. Ná de deportatie van het gezin naar Westerbork zijn, tijdens de ontruiming van hun huis, alle foto's door de ontruimers vernietigd. Slechts één verscheurde en later enigszins herstelde foto is door een oplettende buurvrouw veiliggesteld. Deze werd Oud Meppel zaterdag aangeboden en wordt, via het Drents Archief, opgenomen in de collectie van Herinneringscentrum Kamp Westerbork.

Bron: Stichting Oud Meppel

Geplaatst door Richard Spraakman Voorzitter Stichting Oud Indiëgangers Meppel op 20 mei 2023

Eli Wolff

Voeg zelf een verhaal of document toe