Maria van Baal-verschiere

Slachtoffer van de oorlog

Geboren op 02-02-1862 in Middelburg

Overleden op 03-03-1945 in Den Haag

Ter nagedachtenis van Maria van Baal Verschiere. Slachtoffer van het 3 maart 1945 bombardement Bezuidenhout Den Haag.

Maria was weduwe van Jan Van Baal en was officieel woonachtig in Leiden maar gezien haar leeftijd verbleef ze waarschijnlijk in het Bezuidenhout. De mogelijkheid bestaat dat ze volledig is verast of dat de beenderretsten terecht zijn gekomen in het verzamelgraf op de Algemene begraafplaats Den Haag, Bezuidenhout monument B/R6/30 graf 5 laag 1. Hier zijn een groot aantal onbekende en bekende slachtoffers begraven.

HGA, Archief 0610 01 inventaris 2288 Gemeentebestuur 1945 okt schouwarts

Dit slachtoffer is opgenomen in het 3 maart 1945 Bezuidenhout bombardement register door Stichting WO2 Sporen komende uit het onderzoek naar Haagse slachtoffers uit de Tweede Wereldoorlog.

Heeft u meer informatie over dit slachtoffer of heeft u vragen, dan kunt u contact opnemen met Stichting WO2 Sporen.

info@wo2sporen.eu

Bron: Haags Gemeente Archief