Maria Cornelia Bosch-Boonacker

Overleden op 04-03-1945 in Voorburg

Laatste adres
Albertinestraat 19

Ter nagedachtenis van Maria Cornelia Bosch Boonacker. Slachtoffer van het 3 maart 1945 bombardement Bezuidenhout Den Haag.

Maria Cornelia Bosch Boonacker is getrouwd op 14 april 1908 met Hendrik Willem Bosch. Ze krijgen een zoon Vincent Ferdinand Jacob Bosch. Vader en zoon wonen officieel in Heerlen, echter woont het gezin in Den Haag. Er is een kleine groep slachtoffers niet geregistreerd bij de luchtbeschermingsdienst, bomdetachement Zuidwal 47. Maria is zeer waarschijnlijk gewond overgebracht naar een ziekenhuis in Voorburg en daar in de vroegochtend (04:10 uur) overleden. Het registeren van de gewonden in het gewondenregister 3 maart is pas later gemaakt. Dit gebeurde waarschijnlijk op basis van het registratieformulier "Bekende gewonde" van de staatspolitie.

NL-HaHGA_0335-01_1656_2275.08

Het Vaderland 14 maart 1945

De residentiebode 16 maart 1945

Dit slachtoffer is opgenomen in het 3 maart 1945 Bezuidenhout bombardement register door Stichting WO2 Sporen komende uit het onderzoek naar Haagse slachtoffers uit de Tweede Wereldoorlog.

Heeft u meer informatie over dit slachtoffer of heeft u vragen, dan kunt u contact opnemen met Stichting WO2 Sporen.

info@wo2sporen.eu

Bron: Haags Gemeente Archief en Delpher