Emilie Vincentia Maria de Charro

Overleden op 03-03-1945 in Den Haag

Laatste adres
Albertinestraat 21

Ter nagedachtenis van Emilie Vincentia Maria de Charro. Slachtoffer van het 3 maart 1945 bombardement Bezuidenhout Den Haag.

Emilie was ongehuwd en woonde samen met haar ongehuwde zus Adèle en Mr. Cornelis Mari de Kuijper in het perceel Albertinestraat 21. Volgens de dienstbode, die ook aanwezig was tijdens het bombardement, waren de dames Charro beide aanwezig in de voorkamer op de eerste etage. Vlak voor het perceel viel de bom. Direct hierna (10:30 uur) is dhr. Hubaty op verzoek van de dienstbode De Vos gaan kijken via de achterzijde van het verwoeste perceel. Hij heeft lichaam gezien van dhr. de Kuijper en in het voorste gedeelte van de puinmassa hoorde hij gekerm van beide of een van de dames Charro. Later op de dag omstreeks 15:00 uur is het perceel in vlammen opgegaan. De beenderresten zijn bezorgd aan het bomdetachement Zuidwal 47 in een zinken teil en een melkkoker. Haar beenderresten zijn op 22 maart 1946 aan de familie afgegeven. De zuster Charro zijn gezamenlijk begraven op de R.K. Begraafplaats Sint Petrus Banden te Den Haag Vak/rij/nummer 13 RK, het graf is helaas geruimd.

HGA, Archief 1165 01 inventaris 152 EN OF 153 LBD 1945 Kaartsysteem bombardement 3 maart, Slachtofferkaart 401 7-3

De Residentiebode 24 maart 1945

Dit slachtoffer is opgenomen in het 3 maart 1945 Bezuidenhout bombardement register door Stichting WO2 Sporen komende uit het onderzoek naar Haagse slachtoffers uit de Tweede Wereldoorlog.

Heeft u meer informatie over dit slachtoffer of heeft u vragen, dan kunt u contact opnemen met Stichting WO2 Sporen.

Info@wo2sporen.eu

Bron: Haags Gemeente Archief en Delpher