Maria Cornelder-van getsen

Overleden op 03-03-1945 in Den Haag

Laatste adres
Stuyvesantstraat 167

Ter nagedachtenis van Maria Cornelder van Getsen. Slachtoffer van het 3 maart 1945 bombardement Bezuidenhout Den Haag.

Maria is getrouwd met Coenraad Cornelis Brouwer en krijgen een zoon Coen. Na het overlijden van Coenraad op 15 augustus 1931 is Maria hertrouwd op 23 februari 1938 met Johannes Hendrik Cornelder (1901). Maria en haar zoon Coen en zijn nooit meer gevonden. De mogelijkheid bestaat dat ze beide volledig zijn verast of dat de beenderresten terecht zijn gekomen in het verzamelgraf op de Algemene begraafplaats Den Haag, Bezuidenhout monument B/R6/30 graf 5 laag 1. Hier zijn een groot aantal onbekende en bekende slachtoffers begraven.

Ter info;De persoonskaarten van overleden personen ( persoonskaart is de opvolger van de gezinskaart van het bevolkingsregister) liggen bij het Centraal Bureau voor Genealogie (CBG). Deze zijn niet openbaar maar volgens het CBG zijn Coen en zijn moeder slachtoffer van het 3 maart 1945 bombardement. Bij een vermissing is er geen sprake van schouwing maar zou een "mededeling" worden toegevoegd voor de acte van overlijden. Alle schouwingsrapport (en mededelingen) na 31 december 1945 zijn helaas niet meer aanwezig in het Haags Gemeente Archief (weggegooid).

NL-HaHGA_0335-01_1668_2315.05

Dit slachtoffer is opgenomen in het 3 maart 1945 Bezuidenhout bombardement register door Stichting WO2 Sporen komende uit het onderzoek naar Haagse slachtoffers uit de Tweede Wereldoorlog.

Heeft u meer informatie over dit slachtoffer of heeft u vragen, dan kunt u contact opnemen met Stichting WO2 Sporen.

Info@wo2sporen.eu

Bron: Haags Gemeente Archief en CBG