Maria Cornelia Cramer

Overleden op 03-03-1945 in Den Haag

Laatste adres
Laan van Nieuw Oost Indië 122,Den Haag

Ter nagedachtenis van Maria Cornelia Cramer. Slachtoffer van het 3 maart 1945 bombardement Bezuidenhout Den Haag.

Maria was de dochter van Bernardus Cramer en Geertruida Maria van Amstel. Ze woonde vanaf 9 juli 1936 in de Theresiastraat 69 A en gedurende de oorlogsjaren verhuisde ze naar de Laan van Nieuw Oost Indië 122 en was daar inwonend bij de kunstexpert Damme. Maria was ongehuwd en kantoorbediende / boekhoudster. Op de fatale dag van 3 maart 1945 was ze gekleed in een blauwe mantel met grijs sjaaltje, een bruine jurk met wit wollen vest, een bruine handtas en ze had haar persoonsbewijs bij zich. Maria is vermist, de mogelijkheid bestaat dat ze volledig is verast of dat de beenderresten terecht zijn gekomen in het verzamelgraf op de Algemene begraafplaats Den Haag, Bezuidenhout monument B/R6/30 graf 5 laag 1. Hier zijn een groot aantal onbekende en bekende slachtoffers begraven.

HGA, Archief 0610 01 inventaris 2294 gemeentebestuur 1940 1945 correspondentie

Dit slachtoffer is opgenomen in het 3 maart 1945 Bezuidenhout bombardement register door Stichting WO2 Sporen komende uit het onderzoek naar Haagse slachtoffers uit de Tweede Wereldoorlog.

Heeft u meer informatie over dit slachtoffer of heeft u vragen, dan kunt u contact opnemen met Stichting WO2 Sporen.

Info@wo2sporen.eu

Bron: Haags Gemeente Archief