Anna Adolphina van Eijk-Schut

Overleden op 03-03-1945 in Den Haag

Laatste adres
Johannes Camphuijsstraat 46

Ter nagedachtenis van Anna Adolphina van Eijk Schut. Slachtoffer van het 3 maart 1945 bombardement Bezuidenhout Den Haag.

Anna is getrouwd op 14 september 1904 met Theodorus Johannes Andreas van Eijk. Ze krijgen zes kinderen waaronder een tweeling (twee jongens en vier meisjes). Op 3 maart heeft Anna haar woning verlaten in een blauwe zijde japon, een blauwe mantel en een blauwe sjaal met gekleurde ballen naar de Theresiastraat. Anna blijft lang vermist en pas op 15 september 1945 is ze gevonden door werklieden van het Gemeentelijke puinruim bureau voor het perceel van de Theresiastraat 133 nabij slagerij Slootweg. Ze is op 18 september door Dr. Fortuin geschouwd en op 20 september doorhaar dochter Anna Petronella Zegers van Eijk. Volgens haar kleindochter is ze begraven op de R.K. Begraafplaats St. Barbara te Den Haag. Het wrange is, is dat haar echtgenoot Theodorus Johannes Andreas van Eijk, nooit heeft geweten dat zijn vrouw is gevonden. Hij is op 22 maart 1945 overleden aan dysenterie (In de acte van overlijden en het schouwingsrapport staat hij als echtgenoot en niet als weduwnaar).

HGA, Archief 1165 01 inventaris 152 EN OF 153 LBD 1945 Kaartsysteem bombardement 3 maart, Slachtofferkaart 485 7-3

Dit slachtoffer is opgenomen in het 3 maart 1945 Bezuidenhout bombardement register door Stichting WO2 Sporen komende uit het onderzoek naar Haagse slachtoffers uit de Tweede Wereldoorlog.

Heeft u meer informatie over dit slachtoffer of heeft u vragen, dan kunt u contact opnemen met Stichting WO2 Sporen.

Info@wo2sporen.eu

Bron: Haags Gemeente Archief