Catherine Josephine Eilers-ockerse

Overleden op 17-03-1945 in Leidschendam

Laatste adres
Adelheidstraat 54

Ter nagedachtenis van Catherine Josephine Eilers Ockerse. Slachtoffer van het 3 maart 1945 bombardement Bezuidenhout Den Haag.

Catherine is weduwe van George Herman Wilhelm Eilers. Ze is op 3 maart 1945 gewond overgebracht naar het Ziekenhuis Anthoniushove te Voorburg en ingeschreven als gewonde no.88. Ze is aldaar op 17 maart 1945 overleden aan haar verwondingen. Haar overlijden is niet terecht gekomen/ gemeld bij de luchtbeschermingsdienst/ bomdetachement Zuidwal 47. HGA, Archief 1165-01 inventaris 150 Gewond op adres kaart (gesloten tot 2021) en HGA, Archief 1165-01 inventaris 144 Register van personen die gewond werden bij bombardementen die plaatsvonden tussen 26 februari en 13 maart 1945 (gesloten tot 2021). De schouwingsrapport in Voorburg zijn niet aanwezig in het Haags Gemeente Archief en waarschijnlijk vernietigd.

NL-HaHGA_0335-01_1663_2299.13

Dit slachtoffer is opgenomen in het 3 maart 1945 Bezuidenhout bombardement register door Stichting WO2 Sporen komende uit het onderzoek naar Haagse slachtoffers uit de Tweede Wereldoorlog.

Heeft u meer informatie over dit slachtoffer of heeft u vragen, dan kunt u contact opnemen met Stichting WO2 Sporen.

Info@wo2sporen.eu

Bron: Haags Gemeente Archief