Josephus Antonius Fagel

Militair onderdeel

Hr.Ms.Gruno

Geplaatst door Stichting WO2 Sporen JvZ op 04 november 2014

Joseph Fagel was woonachtig op de Haagweg 93 te Rijswijk(ZH). Hij diende als matroos 1e klasse op de kanonneerboot Hr.Ms. Gruno. Het schip lag in de haven van Tilbury. In de nacht van 31 december 1940 had Anton de hondenwacht en is vermoedelijk te water geraakt en verdronken. Het stoffelijk overschot werd twee maanden later drijvend aangetroffen in de Thames door een werkman die naar de fabriek ging.

Het schip de Hr.Ms. Gruno had als basis Sheerness en stond onder Brits operationeel bevel bij het Thames Local Defence Flotilla dat de bewaking van het Thames Estuary tot doel had.

Josephus Antonius Fagel staat vermeld op het monument Hofrust te Rijswijk(ZH).

Geplaatst door Stichting WO2 Sporen JvZ op 04 november 2014