Elise Adrianus van Loon

Klik hier

Geboren op 22-05-1907 in Rotterdam

Overleden op 11-08-1944 in Vught

Elise Adrianus van Loon, Nederlands Hervormd, was getrouwd en had een kind. Hij was werkzaam als employee bij het Gemeentelijk Arbeidsbureau aan de 1e Middellandstraat 103 te Rotterdam. Hij wist met zijn werkzaamheden vele mensen vrij te houden voor de Arbeitseinsatz naar Duitsland d.m.v. het onjuist invullen van administratieve gegevens op de stamkaart, het opzettelijk zoekraken van documenten en papieren, of personen medisch af te keuren.

Op 10 juni 1944 is hij gearresteerd en na de gebruikelijke verhoren getransporteerd naar het KL. Herzogenbusch (kamp Vught).

Geplaatst door Stichting WO2 Sporen JvZ op 14 februari 2014