Projecten

Ieder oorlogsslachtoffer heeft een verhaal. Soms indringend soms kort of eenvoudig. Wij geloven dat wij door het vertellen van deze verhalen in combinatie met een oorlogsgraf bijdragen aan het besef bij jongeren dat vrede, vrijheid en veiligheid niet vanzelfsprekend zijn.

De Oorlogsgraventichting heeft diverse projecten ontwikkeld om hier vorm aan te geven. Hieronder vindt u een overzicht van een aantal van deze projecten. Wij hebben uw steun hiervoor hard nodig. U kunt donateur worden van de Vrienden van de Oorlogsgravenstichting maar ook een eenmalige gift aan een van deze projecten is mogelijk.

Levensverhalen

Ieder oorlogsslachtoffer heeft een verhaal. Verhalen die verteld moeten worden. Zeker aan jongeren. Daarom willen wij zoveel mogelijk persoonlijke verhalen uitwerken. Deze verhalen ontsluiten wij via onze verhalendatabase.

Digitaliseren archief

In het archief van de Oorlogsgravenstichting is van ieder oorlogsslachtoffer een dossier opgenomen. Een deel van de informatie in die dossiers, de personalia van oorlogsslachtoffers die omgekomen zijn na 9 mei 1940,  is opgenomen in onze verhalen-database.

Schrijf in voor onze nieuwsbrief
Volg ons op