Vincent Ferdinand Jacob Bosch

Slachtoffer van de oorlog

Geboren op 19-02-1918 in Den Haag

Overleden op 03-03-1945 in Den Haag

Onze website en de database erachter zijn recent helemaal vernieuwd.

Wij werken op dit moment hard om de laatste puntjes op de i te zetten. Zo zijn nog niet alle bijdrages gekoppeld aan de persoonskaarten. Mocht u nog iets missen, dat kunnen wij u ervan verzekeren dat er hard wordt gewerkt om dit te herstellen.

Ook de bestelprocedure van de bloemen is vereenvoudigd. Mocht het bestellen van een bloemlegging toch niet lukken, neemt u dan contact met ons op.

Ter nagedachtenis van Vincent Ferdinand Jacob Bosch. Slachtoffer van het 3 maart 1945 bombardement Bezuidenhout Den Haag.

Vincent was de zoon van Hendrik Willem Bosch en Maria Cornelia Bosch Boonacker. Vader en zoon wonen officieel in Heerlen, echter woont het gezin in Den Haag. Vincent blijkt schijnbaar aan het einde van de oorlog te werken bij de Nederlandse Spoorwegen als accountant want in juli 1945 komt zijn naam voor als oorlogsslachtoffer in het maandblad van de Nederlandse Vereniging van Belangstellende in het Spoorwegwezen. Zijn lichaam is herkend door het dienstmeisje Alida v.d.Elst en op 13 maart 1945 meegenomen door begrafenis onderneming W.S. Tak. De moeder van Vincent is overleden aan haar verwondingen in Voorburg.

HGA, Archief 1165 01 inventaris 152 EN OF 153 LBD 1945 Kaartsysteem bombardement 3 maart, Slachtofferkaart 080 3-3

Maandblad NVBS 12 juli 1945

Het Vaderland 14 maart 1945

De Residentiebode 16 maart 1945

Dit slachtoffer is opgenomen in het 3 maart 1945 Bezuidenhout bombardement register door Stichting WO2 Sporen komende uit het onderzoek naar Haagse slachtoffers uit de Tweede Wereldoorlog.

Heeft u meer informatie over dit slachtoffer of heeft u vragen, dan kunt u contact opnemen met Stichting WO2 Sporen.

info@wo2sporen.eu

Bron: Haags Gemeente Archief en Delpher