bla bla

RGF230503 1516

Nationaal Ereveld Loenen is de laatste rustplaats van circa 4.000 Nederlandse oorlogsslachtoffers: militairen én burgers die hun leven verloren tijdens de Tweede Wereldoorlog of tijdens gewelddadige conflicten daarna. De graven liggen bijna onopvallend verspreid over een bosgebied. Vredig ogend, maar achter elk graf schuilt een verhaal!

De naastgelegen Nationale Veteranenbegraafplaats biedt een laatste rustplaats voor veteranen die niet door oorlogsgeweld om het leven zijn gekomen en tussen andere veteranen begraven willen worden. Hier vinden veteranenuitvaarten plaats met militaire eer en ceremonieel. Een waardig en stijlvol afscheid van hen die zich hebben ingezet voor Vrijheid.

In het Herdenkings- en Educatiecentrum bevindt zich de vaste tentoonstelling ‘Oog in oog’, waar de verhalen van veteranen, oorlogsslachtoffers en hun nabestaanden de bezoekers laten zien dat ‘de oorlog’ nooit ver weg is.

Op deze indrukwekkende plek in Loenen laten wij zien dat Vrijheid niet vanzelfsprekend is. Of je nu van (groen)onderhoud houdt of liever een kopje koffie schenkt en een luisterend oor biedt aan bezoekers,

Meld je aan als vrijwilliger

Contactadres